Anime Filmi Önerileri

By aysu - Nisan 12, 2020


 Selaam! Evde bol bol vakit geçirebildiğimiz bu günlerde sevebileceğinizi düşündüğüm anime filmlerinden öneriler yapacağım :) Şimdiden uyarıyorum bu yazı çok fazla Miyazaki animesi içeriyor olabilir.

 1-) Your Name (Kimi No Na Wa)

- Anime filmlerinden bahsedince ilk akla gelenlerden, ben de çok duyup izlemiştim. Tekrar tekrar izlenebilir. En az bir kere izlenilmesi gereken animelerden bence :)



 Mitsuha, dağlık bir bölgede yaşıyor ve bundan pek de hoşnut değil, Tokyo'da yaşamanın hayalini kuruyor. Taki ise Tokyo'da yaşıyor ve günleri çalışarak, arkadaşlarıyla vakit geçirerek geçiyor. Fakat bir gün Taki kendini dağlık, kırsal kesimde yaşayan bir kızın, Mitsuha'nın, yerinde buluyor; aynı şekilde Mitsuha da kendini Tokyo'da yaşayan bir genç olan Taki'nin yerinde buluyor. Birbirine dair hiç bilgisi olmayan iki yabancı gencin yolları bu şekilde kesişiyor.

 2-) Kiki's Delivery Service (Majo no Takkyubin)

- Çook tatlı bir animeydi, çok da eskiymiş ama çizimleri, atmosferi mükemmeldi bence! :)



 Kiki, 13 yaşında küçük bir kız ve cadılığı annesinden devralmak için önemli bir görevi yerine getirmesi gerekiyor. Kendi başına bir şehir seçip orada bir yıl geçirmesi gerekiyor. Kiki, yanına kedisi Jiji'yi de alıp yola çıkıyor ve deniz kenarındaki bir sahil kasabasında yeni yaşamına başlıyor.



 3-) When Marnie Was There (Omoide No Mânî)

- Gerçekten çok değişik bir animeydi, konusuna bakmadan başlamıştım ve hiç beklemediğim bir şekilde güzeldi. Sonu çok şaşırtıcıydı, biraz da hüzünlü bir anime. Ben fazla duygusal olduğumdan izlerken baya ağladım. Bunları da göz önüne alın derim. Kesinlikle izlenilmeli bence :3



 Anna, yalnız, arkadaşı olmayan bir kız. Bir gün astım hastalığına iyi gelmesi için annesi -biyolojik annesi değil- onu bir akrabasının yanına gönderiyor, Anna burada geçirdiği günlerden bir gün terk edilmiş bir ev görüyor, yakınına gittiğinde terk edilmiş eve bakıyor, içi boşaltılmış fakat dönerken eve tekrar baktığında camında sarı saçlı bir kızın başkası tarafından saçının tarandığını görüyor. Ve daha sonra, oraya olan ilgisi artıyor ve bir gün o kızla tanışıyor. Birbirinin sırrı oluyorlar.

 4-) The Secret World of Arrietty (Kari-gurashi no Arrietty)

- Ayy bu çok tatlı bir şeydi <3



  Aşırıcılar küçük insanlardır ve küçük evleri için gerekli olan şeyleri, insanların fark edemeyeceği küçük şeyleri aşırarak ihtiyaçlarını karşılar, yaşamlarını devam ettirirler. Kendilerini insanlardan saklarlar. Sho 12 yaşında bir çocuktur ve annesinin çocukluğunu geçirdiği eve gelir. Buraya geldiğinde bir kedinin çimenlerin arasında bir şeye saldırdığını görür ve orada bir Aşırıcı olan Arrietty'yle karşılaşır.

 5-) From Up On Poppy Hill (Kokuriko-zaka Kara)

- Sıradan bir konusu var fakat çok güzel işlenmiş olduğunu düşünüyorum. Çizimleri de çok güzeldi. Hayao Miyazaki'nin oğlu Goro Miyazaki tarafından yönetilmiş. Müzikleri çok güzeldi, aşırı sevdim! Özellikle bitiş müziği mükemmeldi hâlâ dinliyorum açıp. Hem sözleri hem melodisi çok çok çok güzel bence.



 Umi, genç bir kız ve babasını savaş zamanlarında kaybediyor fakat Umi'nin henüz onun döneceğine dair olan umudu kesilmiyor. Ve her gün eğer dönerse babası evi bulabilsin diye tepedeki evlerinin bahçesindeki iki flamayı sallıyor. Bu günlerde liselerinde bir öğrenci hareketi ortaya çıkıyor ve Umi bu kişilerin arasında bulunan Jun'a âşık oluyor. Ama bu sırada ikisinin de hiç tahmin edemeyeceği bir bağ ortaya çıkıyor.

 6-) Howl's Moving Castle (Hauru no Ugoku Shiro)

- Miyazaki'nin en popüler animelerinden biri, çok ümitle başlamamıştım ama sevdim, güzeldi :)



Sophie, şapka dükkanında çalışıyor ve gayet sıradan bir yaşam sürüyor. Fakat bir gün kötü bir catı tarafından doksan yaşında birisine dönüştürülüyor. Sophie tanınmaz hale gelmiş ve çok yaşlanmış olduğu için yaşadığı yeri terk etmek zorunda kalıyor ve Howl isimli büyücünün yanına yerleşiyor. Bu sırada ülkelerini tehdit eden savaş da son hızıyla devam ediyor.

 7-) The Cat Returns (Neko No Ongaeshi)

- Buna da yine hakkında hiçbir fikrim olmadan başladım, sadece Whisper of the Heart isimli animede geçen Baron karakterini içinde barındırdığı için ilgimi çekmişti ama sevdim yanii :)




 Haru, bir gün okuldan dönerken bir kedinin hayatını kurtarıyor daha sonra kedi şaşırtıcı bir şekilde ona teşekkür ediyor ve acelesi olduğumu söyleyip gidiyor. Haru eve dönünce kedi kral, Haru'ya oğlu Prens Lune'u kurtardığı için teşekkür etmeye geliyor. Haru bunların hepsinin bir rüya olduğunu düşünerek uyuyor fakat ertesi gün kedi kral onun Prenses olmasını, oğluyla evlenmesini istiyor ve Haru kendini kediler aleminde buluyor.

•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•

- Hey! Umarım sevmişsinizdir, izledikleriniz varsa ne düşündüğünüzü benimle paylaşabilirsiniz :)

- Görüşürüüüzz!!

  • Share:

You Might Also Like

18 yorum

  1. Öneriler için çok teşekkürler💜

    YanıtlaSil
  2. Anime film hiç izlemedim, aslında istiyorum ve seveceğimi de düşünüyorum. Sık kullanılanlara ekliyorum bu listeyi, teşekkürler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy bence de seversinn :) Asıl ben teşekkür ederim <3

      Sil
  3. Your Name'i çok severim ben de :) Küçük Cadı Kiki ve Sihirli Kedi'yi de geçen hafta izledim *-* Hatta birkaç gün sonra yorumlarını yayınlarım diye düşünüyordum :) Diğer animeleri de hemen listeme ekledim teşekkür ediyorum sevgili Aysu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederimm, animelerin yorumlarını bekliyorum :) Ayrıca önceden söyleyecektim, unuttum sanırım; profil fotoğrafın çok tatlı olmuuş :) <3

      Sil
  4. The cat returns ilgi çekici duruyor ☺️

    YanıtlaSil
  5. dün "marnie oradayken" isimli bir anime izledim. netflix de. harikaydı.

    YanıtlaSil
  6. Kiki's Delivery Service ilgimi çekti. Önerinle en kısa zamanda izlemeyi düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa çok güzel, umarım beğenirsiin :)

      Sil
  7. bir iki ve altı izledim. ayyy diğerleri için çooook tişkiir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek :) Diğerlerini de seveceğini düşünüyorum <3

      Sil
  8. 3 tanesini izlememiştim. Arriety aklımdaydı. Diğerlerine de bakacağım:}

    YanıtlaSil

Popular Posts