Ötediyar | Kitap Yorumu

By aysu - Ağustos 18, 2019

Ötediyar

Kitap Sayfası: 311 (Ciltli)

Yayınevi: Yabancı Yayınları

Yazar: Tahereh Mafi

Özgün Adı: Furthermore



Kitabın Arka Kapak Yazısı:

Evvel Zaman İçinde Bir Kız Unutulmuş...

Renk ve sihirle dolup taşan bir dünyada Alice'in soluk teni ve süt beyazı saçları dışlanmasına sebep oluyordu çünkü Ferenorman'ın sakinleri için renk ve sihir aynı şeydi. Alice için ise önemli olan üç şey vardı: kızı kaybolsa umursamayacak olan annesi, sahip olmadığı renk ve sihir, bir de kızını daima sevmiş olan babası. Fakat babası yanına bir cetvel dışında hiçbir şey almadan ortadan kaybolalı üç sene olmuştu ve Alice onu bulmakta ve sihirli güçlerinin varlığını kanıtlamakta kararlıydı. Ne yazık ki bu hiç de kolay olmayacaktı. Bunları başarmak için efsanevi ve tehlikeli Ötediyar'a gitmesi gerekiyordu. Ancak orada hiçbir şey göründüğü gibi değildi ve Alice eve dönüş yolunu bir daha hiç bulamayabilirdi...

•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•

 Kitabı daha yeni bitirdim ve hemen yorumunu girmeye karar verdim :). Selam, selam, selam!

 Kitabımızın konusu şöyle; Ferenorman sihirli ve rengarenk buradaki herkesin birbirinden farklı yetenekleri var ve sihirlerini topraktan alıyorlar. Fakat karakterimiz Alice yaşadığı toplumdaki herkesten farklı, toplumdaki herkes rengarenk fakat Alice pigmentlere sahip değil yani rengi yok. Bu yüzden kendini hep biraz dışlanmış hissediyor. Ve onu destekleyen tek kişi, babası 3 yıl önce yanına sadece bir cetvel alıp ortadan kaybolmuş.

 Kitabın kapağı çok renkliydi bu yüzden çok hoşuma gitti. Bulundukları yerler, her şey çok güzel betimlenmiş, çok güzel anlatılmış. Anlatılan yerler de çok iyi düşünülmüş.

 Kitabın konusu farklıydı bence sihir, renk, ışık uyumu falan çok tatlı detaylardı. Ötediyar da farklı bir yerdi içinde birbirinden çok çok farklı yerleri barındırıyordu.

 Alice'in yaşadığı olumsuzluklara karşı içinde hep umut beslemesi, hep iyimser olması onu tatlı bir karakter yaptı benim gözümde.

 Tek sorun kitabın biraz masal gibi yazılmış olmasıydı, kitaba başlarken biraz hayallerim yıkıldı, ana karakteri küçüktü biraz. Ama kitap tam çok sıkıldığınız bir anda birkaç saate hemen bitirebileceğiniz türden bir kitaptı. Buna rağmen konusu da güzeldi ve sürükleyiciydi de :)




-SPOİLER İÇEREN ALAN!!!-

 Oliver ve Alice'in sırlarını birbirlerine anlattıkları yer bana biraz duygusal geldi :') Oliver'ın gerçeklerini öğrenince biraz yüreğim burkuldu.

 Alice'in sırrını öğrendiğimde -ki bunu bu kısımda öğrenmiyoruz daha öncesinde geçiyor- çok şaşırmıştım çok güzel bir yetenek bence; her şeyin rengini değiştirebiliyor, güneşin bile, fakat Alice bunu kendisine hakaret gibi görüyor çünkü kendisi hariç her şeyin rengiyle oynayabiliyor. Her şeye umutla bakan birisinin kendi yeteneğini böyle küçümsemesi... bilmiyorum, tuhaf.

 Her neyse, babasını buldukları bölüm çok beklenmedikti. Ve annesinin o dönünce üzüleceği tahmin edilebilir fakat hoştu.

 Ayrıca ben Alice ve Oliver'ın birlikte olmasını istemiştim ama olmadı :C.

Puanım: 4/5

- Siz de bu kitabı okuduysanız yorum kısmından görüşlerinizi benimle paylaşabilirsiniz. ☆

- Eleştiri ve önerilere açığım! ☆

"Görünüşe bakılırsa sevgi hem yıkabiliyor hem de iyileştirebiliyordu.
Tuhaftı."

  • Share:

You Might Also Like

5 yorum

  1. çok ilginç buuuuu aklımda olsuuun hemen biten eğlenceli demekkisiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evvet tam anlamıyla öylee, yormuyor okuyan kişiyi :)

      Sil
  2. Ben de kapağının renkli oluşu yüzünden çok heyecanla ve büyük umutlarla başlamıştım. Ama ben de hayal kırıklığına uğradım. Dediğin gibi fazla masalsı. Ben de bu şekilde bir anlatım beklemiyordum ve bu yüzden biraz sıkıldım okurken. Olaylar da çok aklımda değil şu an. Unutmuşum bile:(

    YanıtlaSil
  3. Bana Dokunma serisini çok severim. (Aynı yazarın) Bu kitabı da çok merak ediyordum ama biraz daha çocuk türüne hitap eden bir kitap olduğunu duyunca almaktan vazgeçmiştim. :D Şimdi yorumunu görünce acaba alsam mı diyorum *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu kitabı okuduktan sonra yazarı araştırıp Bana Dokunma serisini de görmüştüm, ilgimi çekmişti. aradan uzun zaman geçtiğinden sanırım, unutmuşum. aslına bakarsan haklısın, biraz çocuklara hitap ediyor. ama ben böyle tatlı şeyleri seviyorum. :) <3

      Sil

Popular Posts