Sonbahar Geldi.

By aysu - Eylül 01, 2019

 Daha beş-altı ay evvel sonbaharın veda gibi, yazın sonsuz gibi gelen renklerine, güzel havalara, mutluluğa, heyecana veda etmek gibi olduğunu düşünürdüm ama artık fark edebiliyorum tüm bu vedaların içinde kendi kendimize kalabileceğimiz, yağmurların altında, beyaz-gri arası gökyüzünün altında sanki sonsuza kadar içimizde kalabilirmiş gibi nefes alabileceğimiz bir mevsim geliyor. Yağmurun altında hasta olacağımızı bile bile ıslanıp mutlu olacağımız bir atmosfer.


 Hava titreyeceğimiz kadar soğuk değil, ama biraz ürpertiyor. Bir battaniye bize ısınmamız için yetebilir. Battaniyeye sarılıp, elimize kitabımızı alıp mutlu olabiliriz, kitap okurken arada içimizi adeta ateş gibi yakan kahveden birkaç yudum alırız fakat dışarıdaki bulutlar ve arada çiseleyen yağmur varken kahvenin yakıcı ısısı umrumuzda bile olmaz çünkü yağmurun sesi içimizde soyut bir ferahlık yaratır. 

 Ve o koku... yağmurdan sonra etrafı kaplayan hafif toprak kokusu sanki her şeyi tamamlar gibi yükselir. Adeta hissederiz kokuyu, mutluluk kaplar bütün bedenimizi, sonsuza kadar o kokunun kollarına bırakmak isteriz kendimizi, her şeyle bütün oluşturmak isteriz. 

 Ya da bazen yağmur olmaz havada ama kurumuş yapraklar yerlere serilir tıpkı bir örtü gibi, kendine ait renkleri olur; sarı, turuncu, kırmızı. Alev gibi. Ateş gibi. Kıvılcım gibi. Yazdan kalan parlak renklere son verir gibi. Etrafa sessizlik hakim olur, arada rüzgar sesi duyulur ve yaprakların hışırtısı, tek tek yere düşen yaprakların sesi ve tüm bu seslerin içindeki huzur dolu uyum ve yalnızlık. Bizi üzecek türden değil, rahatlatacak türden bir yalnızlık. Sonsuza kadar sürecekmiş gibi gelen sükûnet.

 Evet dostlarım, sonbahar geldi.

  • Share:

You Might Also Like

21 yorum

  1. Hello!! I loved your post. I really love autumn and winter and these seasons of the year really get me excited. Thanks for sharing.

    Blessings!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hi!! I love these seasons too :) , thank you for comment ☆ and you're welcome!

      Sil
  2. en sevdiğim mevsiiim veee sen çok çok anlatıyon yaaa duygularınıııı düşünceleriniiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy teşekkürleer :) , benim de favorim sonbahar :)

      Sil
  3. Zaman ne çabuk geçti ama. Siz de o kadar güzel yazmışsınız ki bi an sonbahara sarılasım geldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok çabuk geçti, teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Ben de tam blogda yazdım...
    Geldi, çabuk bitti sanki yaz :(
    Böyle kitap ve film dolu yazıları seviyorum ben :)
    Ben de beklerim bloguma, sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle, yaz hızlı bitti. Hemeen geliyorum :)

      Sil
  5. Okurken bile heyecanlandım. Sonbaharı çok özlemişim. Sen de çok güzel anlatmışsın içimdeki soğuk hava hasret arttı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aahh ben de çok özlediim, teşekkürleer ☆

      Sil
  6. İş hayatında girişten itibaren yaz mevsimi silinir, mevsimler üçe iner. En sevdiğim mevsim sonbahar.

    YanıtlaSil
  7. Sonbaharı iple çekenlerdendim. Nihayet geldi sonbahar. Hoş geldii. :)

    YanıtlaSil
  8. Merhaba Aysu, her hafta ortak bir konu üzerine yazılar paylaşmayı düşündüğümüz yeni bir etkinlik başlattık. Müsait vaktinde bloguma göz atıp incelersen hatta sen de yazarsan çok sevinirim :)

    YanıtlaSil
  9. resmen mevsim kayması yaşanıyor haziran bahardan, eylül yazdan sayılmalı.

    YanıtlaSil
  10. Sonbaharın bende tüm mevsimlerin arasında epey farklı bir yeri var. Dinginliği ve huzuru getiriyor beraberinde belki de psikolojik fakat hafif serin havada yürümek çok keyifli. :)

    YanıtlaSil

Popular Posts