ocak'22

By aysu - Şubat 02, 2022

ouhh en son aylık rapor hazırladığımda yıl 2020'ymiş, çok tuhaf geldi yaa. ayrıca ilk ayını bitirmiş olmamıza rağmen hâlâ 2022'ye girmiş olmamıza inanamıyorum benn. çok hızlı geçti gibi gibi :/ her neyyseee gelin yazıma geçelim biz, olur mu?

Animeler:

• Devilman Crybaby

> epeydir listemdeydi. üzücü bir şeyler olduğunu biliyordum sonunda dayanamayıp izledim. öncelikle aranızda izlemeyi planlayanlar varsa çok fazla cinsellik var içinde -ki animenin türü seinen, bu türde yaygın bir şey bu-, bunu göz önünde bulundurun derim. ama finali çok çok güzeldi. eğer cinsellik bakımından bir sıkıntı olmazsa sizin için, izleyebilirsiniz.


> İblisler yeniden uyanmış ve insanlık karmaşa içindeyken hassas bir iblis çocuk, gizemli arkadaşı Ryo tarafından kötülüğe karşı acımasız ve kuralsız bir savaşa gönderilir.

• Rokka no Yuusha

> bunu da bir arkadaşımın önerisiyle izledimm. bilindik bir anime değil ama güzeldii. izlenebilir bence. kısaydı zaten yanılmıyorsam bir günde bitirmiştim :] ah bir de mangası falan var mı bilmiyorum, devamı gelicek gibi bitmişti ama sadece 1 sezonu var ona göre karar vermelisiniz izleyip izlemeyeceğinize. 

> Çok uzun zaman önce Majin adındaki karanlıkların efendisi dünyaya kötülük getirir. İblislerini dünyaya salarak birçok ölüme sebep olur. Buna engel olmak için Kader Tanrıçası farklı ülkelerden 6 kişi seçer ve onlara savaşması için özel güçler bahşeder. Majin yenilir ve geri çekilmek zorunda kalır.

 Yıllar sonra, Majin karanlığın derinliklerinden tekrar uyandığında 6 kahraman daha seçilmesi gerekir. Seçilen kahramanlar toplanacakları yere vardıklarında yedi kişi olduklarını fark edip içlerinden birinin düşman olabileceğinden şüphelenmeye başlarlar. Böylece, kahramanların savaşı başlar.

Dizi ve Filmler:

• Queen's Gambit

> eheh sonunda ben de izledim bu diziyi T◡T çok sürükleyiciydi zaten mini dizi olduğundan bir çırpıda bitirdimm. siz de benim gibi şimdiye kadar izlemediyseniz bi' göz atın deriim~ diğerlerine geçmeden ana karakterin güzelliğinden bahsedeyim hemenn, o kadar karakteristik bir yüzü var kii çok çok hoş geldi :'3

 
> The Queen's Gambit hedefi dünyanın en büyük satranç oyuncusu olmak olan Elizabeth Harmon isimli satranç dahisi bir öksüzün sekiz ila yirmi iki yaşları arasında alkol, ilaç bağımlılığı ve duygusal güçlüklerle mücadele ettiği yaşam öyküsünü takip etmektedir.

• Gilmore Girls (sadece ilk sezonu)

> wiuuu her ne kadar daha sadece 1 sezon izlemiş olsam da gilmore girls'e başladımm. çoookk güzelll, comfort movie'm bile diyebilirim sanırım. o kadar güvende hissettiriyor ki anlatamamm. üzgün hissettiğim zamanlarda çok iyi geliyor. bu, diziyi izlemediyseniz izlemeniz; izlediyseniz de birkaç bölümünü tekrar izlemeniz için bi' işaret olabilir bencee :>


Hayali bir kasaba olan Stars Hollow'da geçen, sıcak bir anne kız hikayesi. Kasabanın her biri nev-i şahsına münhasır sakinleri, genç yaşta anne olan Lorelai ve kendi hatalarını tekrarlamaması için üstüne titrediği kızı Rory'nin sakin kasaba hayatındaki maceraları.

• Benjamin Button'ın Tuhaf Hikâyesi (re-watch)

> bunu önceden izlemiştim ama ailecek izleyecek bir şeyler ararken tekrar karşıma çıktı. ben de bunu önerdim izlemek içinn. farklı bir konusu var, akıcıydı da. tabii netflix +18 içeriklerin arasına almış, her ne kadar büyük şeyler olmasa da bir iki +18 sahne vardı, bilginiz olsun yaniii .,.

Film, seksenli yaşlarında doğup, geriye doğru yaşlanan bir adamın hayatını konu alıyor. Benjamin Button hepimiz gibi zamanı durduramayan bir adamdır. Birinci Dünya Savaşı'nın sonunda, 1918'de, New Orleans'tan başlayıp 21. yüzyıla uzanan serüveniyle, onun hikayesi herhangi birininkinden daha sıradışı bir hayatı içerir.

Kitaplar:

geçen sene hiçbir şey okuyamadım desem yeridir, o kadar az kitap okudum ki gerçekten üzücü. bu yüzden bu sene daha fazla okuyabilmeyi amaçlıyorum. açıkçası kitap okumaya da ayın ortalarında başladım ve baya memnunum şu anki gidişatımdan~

• Genç Werther'in Acıları

> yazılarımdan fark etmiş olabilirsiniz ama ben hüzünlü şeylere bayılırım. genç werther'in acıları da çook uzun zamandır okumak istediğim bir kitaptı ama abim karamsar bir kitap olduğunu söyleyip okumamı engelliyordu. eh ama sonunda okudumm ve çokkk güzeldii. aşırı sevdim. yanlış hatırlamıyorsam bu okuyamama durumunu bozduğum kitap genç werther'in acıları'ydı. herkese öneririm, okursanız da umarım seversiniz <3

• Jane Eyre

> aahh jane eyre de favorilerimden olduu. en son aşk kitabı sayılabilecek emma'yı okumuştum. özlemişim böyle şeyler okumayı. ayrıca jane'in karakteri o kadar güçlü ve iyiydi ki çok sevdim :3

• İntibah

> burada da türk klasiklerine başlamaya çalışmamı görüyorsunuzz :} türk yazarlardan çok az kitap okuduğumu fark ettim. sadece sabahattin ali kitaplarını okuyor gibiydim ki daha önce söylemedim muhtemelen, sabahattin ali kitaplarını baya seviyorum. onların dışında bir iki kitap okumuştum sadece. öhöm her neyse~ intibah favorilerime girebilecek bir kitap değildi açıkçası. ama kötü de değildi. zaten beklentilerim de çok yükseklerde değildi o yüzden sorun olmadı.

• Felâtun Bey ile Râkım Efendi

> bunun hakkında 1000kitap'ta küçük bir inceleme yazısı paylaştım, bakmak isterseniz diye şöyle göstereyimm. (Tık Tık)

• Mürebbiye

> veee son kitabım da mürebbiye~ hüseyin rahmi gürpınar'ın okuduğum ilk kitabıydı. dili sadeydi. anlatımı da akıcıydı. konusu da farklı geldi bana yani daha önce benzer bir konuya rastlamamıştım. siz de okuyabilirsiniz isterseniz, umarım keyif de alırsınızz :3

• eevett bu kadardı :› ama sitede kullandığım temadan dolayı yazı fontunda bir gariplik oluyor onu düzeltmeye çalışıcaam. düzeltemeyebilirim de o yüzden umarım çok rahatsız etmemiştir :')  

• ayrıcaa izlediğim şeylerin konularını internetten aldım kendim yazmaya vaktim olmadığı için umarım sorun olmazz T^T

• öhöm her neyseee hepinizi çok çok seviyorum, sizi kalpliyorummm~ <3

konuları aldığım siteler:

- benjamin button'ın tuhaf hikâyesi

- devilman crybaby

- queen's gambit

- gilmore girls

- rokka no yuusha



  • Share:

You Might Also Like

4 yorum

  1. hüseyin rahmi çok seviyom, jane eyre en sevdiğim bikaç romandan biri yaa :) senin anime yazılarını hep en çok sevdim zaten, tenk yuuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaaa ne demek ben teşekkür ederimm :›♡♡

      Sil
  2. biraz daha büyük olabilir yazılar :) :)
    ocak ayı nereye kayboldu cidden...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yyaaa tamamm denerimm düzeltmeyiii :') ah dimi dimi şubatın da 6'da biri gitti bile :/

      Sil

Popular Posts