umutsuzluk

By aysu - Mart 03, 2021

ve bir gün doğmadı güneş. açmadı çiçekler. kararıverdi gökyüzü, duruldu deniz. herkesin umudunu kaybettiği o gün dünya karanlığa büründü ve her yer sessizliğin acı çığlıklarıyla doldu. umut bir ışıktan ibaretti ve ne yazık ki dünya artık kapkaranlıktı. kahkahalar son buldu, gözyaşları kurudu. duygular silindi ruhlardan. umutsuzluk, üzgünlükle karıştırılmamalı. insan üzüldüğünde bir şeyler hissedebilir ama umudunu kaybettiysen her şey bitmiştir. ruhlar ağırlaşıyordu. bedenler artık bu olanları kaldıramıyordu. ve insanlık kendi umutsuzluğu içinde boğuldu. işte o gün her şey hayatın kendisi gibi son buldu.

tabii her zaman böyle değildi dünya, bir zamanlar şu an karamsarlıkla dolmuş olan dünyaya neşe ve umut hakimdi. herkes birbirine destek oluyordu ve hep birlikte gelişiyorlardı. ama zamanla insanlar yeni duygular keşfettiler: kıskançlık, nefret, hırs... bu onların sonunu getiren şeydi. birbirleriyle kavga etmeye, sorunlarını şiddetle çözmeye çalıştılar. elindekilerle yetinemeyip başkalarının elindekilere göz koydular. hep daha fazlasını istediler ve sonunda mutlu olamamaya başladılar. dünya kötü bir yer hâline geliyordu ve bunları engelleyecek bir şey yapamıyorlar ya da yapmıyorlardı. işte o zaman herkes herkese düşman oldu. elinde mutluluğu olan kişiler mal istemeye başladı. elinde mal olan kişilerse mutluluk istiyorlardı fakat hiç kimse elindekini başkasına vermek istemiyordu. mutluluğa sahip olanlar mala sahip olma arzusuyla elindeki mutluluğu kaybetti. herkes daha fazlasına göz diktikçe olumlu duygular yavaş yavaş silinmeye başladı. olumsuz duygularsa yavaşça dünyayı ele geçirmeye başladı. sonunda, insanlar tüm duygularını kaybetti ve her şeye hakim olan bir duygu kaldı: umutsuzluk.

ve sonunda bir gün doğmadı güneş, açmadı çiçekler. kararıverdi gökyüzü, duruldu deniz.

  • Share:

You Might Also Like

9 yorum

  1. yazının sonuna eklemek istemediğimden buraya yazıyorum. lütfen bu tür yazılarımı ciddi bir şekilde eleştirin ve eksik yanlarım hakkında beni bilgilendirin. kendimi geliştirmek istiyorum, bunlara çok ihtiyacım var. teşekkürler <3

    YanıtlaSil
  2. Merhaba seni ve bloğunu yeni gördüm. Yazı gayet başarılı tebrik ederim. Eleştirecek pek bişey yok yazın çok iyi olmuş şahsen ben beğendim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabaa! hoş geldin, teşekkür ederim düşüncelerini paylaştığın içinn :)

      Sil
    2. Rica ederim ne demek :)

      Sil
  3. Hiç olmamasını istediğimiz bir şeyi anlatıyor ama sanki bugünlerde umudumuzu, bu yazının yazıldığı marttan beri daha da yitirdik hepimiz. Dünyanın bu olumsuz gidişatı ile ilgili gayet net bir yazı, elinize sağlık.

    Benim tek uyarım cümle başlarına büyük harfle başlanması olurdu. :)
    Teşekkürler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten de öyle, kendim adına söyleyebilirim ki gelecek için günden güne umudum azalıyor. küçük, geçici motivasyonlarla ilerlemeye zorluyorum kendimi :')

      kelimelerin tamamını küçük harflerle yazmayı estetik buluyorum aslında o yüzden böyle yazıyorum ama göze batıyorsa sonraki yazılarımda buna dikkat ederimm :) çok teşekkür ederim güzel yorumun içinn <3

      Sil
    2. Aa yok o zaman.. bu bloğun karakteristik özelliği olarak algılanır, güzel :)) <3

      Sil
  4. Ne güzel anlatmışsınız Aysu Hanım, gerçekten de insanların aç gözlülüğü her türlü sorunun başlangıcıdır. Teşekkürler bu güzel yazı için.:)

    YanıtlaSil

Popular Posts