Anime Önerileri | Dramımsı

By aysu - Ocak 31, 2021

 

 Selamlaarr! Uhm... uzun zaman oldu. Aradan bu kadar zaman geçince yazmak çok zor oluyormuş :'). Evet, yazacak bir şey bulamadığım için animelerden bahsetmeye karar verdim. Şimdi birkaç animeden bahsedeceğim. Birbirlerine bir şekilde benziyor gibiler ama birbirinden ayıran yönleri de var. İsterseniz başlayalım hemen!


1-) Kiznaiver (12 Bölüm)

 


Hikaye, Sugomori isimli kurgusal bir şehirde geçmektedir. Liseye giden ana karakter Katsuhira Agata güçlü bir bedene sahiptir ve nedeni bilinmedik bir şekilde acı hissetmemektedir. Günün birinde, sınıf arkadaşı olan Noriko Sonosaki, Katsuhira Agata’ya “ Sen bir Kiznaiver olarak seçildin” der. Kizuna Sistemi, Katsuhira’nın yaralarını paylaşmasına izin veren ve onun, yaşadıkları hayatları ve kişiliklerini tamamiyle farklı olan sınıf arkadaşlarıyla bağlanmasını sağlamaktadır. Bu sisteme bağlı olan herkese Kiznaiver’ler denir. Bir Kiznaiver yara aldığında, sistem bu yarayı böler ve diğer Kiznaiverler arasında iletir. Katsuhira Agata ve arkadaşlarının birbirlerinin yaralarını nasıl saracaklarını konu alır. 

Geçen sene bu animenin çok fazla amv'sini görmüştüm ve o zaman kestirmiştim gözüme. İzleyince iyi ki görmüşüm o zamanlar dedirtti. Konusu ve çizimleri farklı biraz, ben ikisini de çok sevdim -özellikle ana karakterin çizimlerine bayıldımm-. Bunu diğerlerinden ayıran şey içinde biraz bilim kurgu ve aksiyon bulundurması olabilir.


2-) Anohana (11 Bölüm)


Jinta Yadomi'nin liderleri olduğu 6 çok yakın çocukluk arkadaşı, gruptan biri olan Meiko Honma(Menma)'nın ölmesiyle dağılır. Jinta, Menma'yı ölmeden önce kırmış fakat özür dileyememiştir. 10 yıl sonrasında herkes farklı bir hayat sürerken Jinta Yadomi de içine kapanık asosyal biri olmuştur.
Menma bir gün fiziken büyümüş fakat çocuk gibi davranan haliyle Jinta'nın karşısında belirir. Menma'yı Jinta'dan başka kimse göremez. Jinta bunun yaşadığı stresli hayattan dolayı oluşan bir halüsinasyon olduğunu düşünür; fakat Menma'nın Jinta'dan bir dileği vardır. Eski çocukluk arkadaşlarını bir kez daha bir araya getirmek.

Bu arada bahsettiğim animelere konusu hakkında pek bir fikrim olmadan başladım. Daha ilk bölümlerden ağladım bunda, çocukluklarını gösterip sonra büyüklüğüne geçince aralarının bu kadar açılması, bu kadar birbirlerinden uzaklaşmaları beni üzdü :'). Dram, arkadaşlık, aşk var bu animede. Sonu da çok güzeldi. Çizimler de güzel, Darling In The FranXX'in çizimlerine çok benziyor. Belki çizen kişiler aynıdır?


3-) Your Lie In April (22 Bölüm)



Piyano dahisi Arima Kousei, çocuk müzisyenler yarışmasını kazandıktan sonra herkes onun adını öğrenmiştir. Fakat; ona en çok destek veren annesinin ölümünden sonra zihinsel ve duygusal bir çöküş yaşayan Kousei, artık kendi piyanosunun sesini bile duyamaz olmuştur. Bu olayın üstünden iki sene geçtikten sonra bile, piyanoya dokunamayan Kousei, bütün yaşamını böyle gideceğini düşünürken tanıştığı bir kız her şeyi değiştirecektir. Başına buyruk bir kemancı olan Miyazono Kaori, Kousei’nin müzik hayatına geri dönmesine yardım eder ve onu alışık olmadığı bir stilin içine sürükleyerek yeni şeyler keşfetmesini sağlar. Hikâyemiz, ikilinin ve arkadaşlarının müzik ile yaşadıkları maceraları konu alıyor.

Bu animeyi dün ya da dünden önceki gün bitirdim. Bunu da sosyal medya sayesinde çok gördüm ama konusu hakkında pek fikrim yoktu. Müzikle ilgili bir şeyler olduğunu biliyordum sadece. Müzik demişken müzikleri güzeldi. Opening'ini duymuş olma ihtimaliniz var, çok hoş bence.

Çok fazla şey hissettiriyor bu anime. En azından bana çok fazla şey hissettirdi. Konusu aşırı farklı bir şey değil, klişe bulabilirsiniz belki bazı yerlerini. Ama ben güzel olduğunu düşünüyorum.

♤♤♤

 Evett, bu kadardı. Ortak yönleri arkadaşlık ya da birisiyle aranda kuracağın bağ olabilir, sanırım daha tam olarak çözemedim ama bana birbirlerini hatırlatıyorlar. Bahsettiğim animelerin hepsi beni duygulandırdı. Bu yüzden bu kadar sevmiş olabilirim, duygusal şeyler hoşuma gidiyor. Umarım siz de izleyip seversiniz. <3 Herkesi çok özledim. Size bol bol kalpler ve mutluluklar yolluyorum, hoşça kalınn! <3

Not Gibi Bir Şey: Resimlerin üzerine animelerin opening'lerini koydum, bakabilirsiniz istersenizz. :)

Not Gibi Bir Şey 2: Anime konularını kendim yazacak zamanım olmadığından internetten aldım, aşağıya küçük bir kaynakça bırakıyorum o yüzden.


  • Share:

You Might Also Like

8 yorum

  1. Hiç izlemediğim ama merak ettiğim bir tür. Kenara kaydedildi bir ara zaman bulursam bakacağım. Emeğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aah umarım bakarsınn! teşekkür ederimm :)

      Sil
  2. Anime nadir izleyenlerdenim ama bunlara bir şans verilmeli :)

    YanıtlaSil
  3. oleeey pekiiii saoooool :)

    YanıtlaSil
  4. anime izlemeye yeni başladım. merak ettim hepsini sayfayı yıldızlıyorum. dram ben de severim, duygularıma hitap ediyorsa çok özel olur benim için de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayayaya evett senin için de özel olur umarım :)

      Sil

Popular Posts