Harry Potter ve Felsefe Taşı | Kitap Yorumu

By aysu - Ocak 14, 2019

Harry Potter ve Felsefe Taşı


Kitap Sayfası: 272 Sayfa (Ciltsiz)

Yayınevi: Yapı Kredi Yayınları

Yazar: J.K. Rowling

Özgün Adı: Harry Potter and the Philosopher's Stone








Kitabın Arka Kapak Yazısı:

   Harry Potter sıradan bir çocuk olduğunu sanırken, bir baykuşun getirdiği mektupla yaşamı değişir: Başvurmadığı halde Hogwarts Cadılık ve Büyücülük Okulu'na kabul edilmiştir. Burada birbirinden ilginç dersler alır, iki arkadaşıyla birlikte maceradan maceraya koşar. Yaşayarak öğrendikleri sayesinde küçük yaşta becerikli bir büyücü olup çıkar.


Benim Görüşüm:

  Kitabın yazım dili çok güzel, kitap çoğunlukla Harry, Hermione ve Ron arasında geçiyor. Kitap boyunca aslında karakterleri tanıyoruz. Zaten bayağı kısa bir kitap buna rağmen içinde çok şey barındırıyor ve bizim büyücülük dünyası ile ilgili birçok şey öğrenmemizi sağlıyor. Başlangıç kitabı olduğu için biz, çok şey bilmiyoruz bu yüzden duyduğumuz her şey bizi şaşırtabiliyor ve ilgimizi çekebiliyor. Bu nedenle okurken kendimizi kitabın içine girmiş onlarla birlikte olanları yaşıyormuş gibi hissediyoruz.
Ayrıca karakterler küçük diye biraz çocukça gelebilir ama bu sizi asla seriye devam etme fikrinden vazgeçtirmesin kesinlikle diğer kitapları da okumalısınız. 

-SPOİLER İÇEREN ALAN!!!-

 Kitapta tüm mükemmel özelliklerin Harry'de toplanmaması iyi olmuş bence. Hermione'nin çok kitap okuması dolayısıyla çok çalışkan ve zeki olması, Ron'un dersleri çok önemsemediği halde tatlı ve (biraz) saf olması, Harry'nin ise Quidditch oyuncusu olması (Sportif denilebilir) kısaca hepsinin ayrı ayrı özellikleri olması güzel olmuş çünkü bu özelliklerin hepsi Harry'de toplansaydı Hermione ve Ron'un kitapta yer almasının bir anlamı kalmazdı. Bunun dışında kitabın sonuna gelecek olursak bazı engelleri aştıkları bölüm güzeldi. Yine kitabın sonunda hatta en sonunda Voldemort'a yardım edenin Quirrell olması okuyan kişiyi şaşırtıyor doğrusu çünkü Quirrell en başından beri hep iyiymiş gibi gözüküyor/betimleniyor bize. Çok iyi düşünülmüş, mükemmel bir kitaptı sadece biraz çocuksu gibi gelebilir ama buna rağmen güzeldi.

PUANIM: 5/5











  • Share:

You Might Also Like

19 yorum

  1. merabaaa, aramıza hoşgeldiin. bak, şu linkte bütün kitap blogları toplandıı, oraya linkini bıraksanaa, ordan sen de kitap bloglarına gidebilirsiin. ayrıca, bak benim blogda bütün kitap blogçuları var, yorum yaparlar, ordan da bulabilirsin, ayrıca seni yakında tanıtırım bloguma da seni de keşfeder arkadailarımııız :)

    YanıtlaSil
  2. blogunun saatini düzeltseneee :) ayarlar saatlar istanbul gmt 2 :) bi de izleyiciler gedgetı koysana blogunaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saatimi düzenledim ve izleyicileri de ekledim. Tavsiyelerin için sağoll :)) ♡

      Sil
  3. Hayırlı olsun. Kitap yorumlarınızı bekliyorum. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  4. profil kısmına bi de yazı arşivi koysan yaaaaa :) ordan bulayım yazılarııı :) bloglara üye olmadan okuyom serbest geziyom ben ama iyi okuruum :)

    YanıtlaSil
  5. Güzel bir seriydi. Fazladan ömrümüz olsa da sevdiğimiz kitapları defalarca okusak :)
    Bir şey önermek istiyorum. Sayfanızın arka planını beyaz yapıp, yazıları siyah yapma imkanınız varsa, yazılarınızı daha rahat okuyabiliriz., yoksa biraz gözlerimizi alıyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önerilerini dikkate alacağıımm. Çook teşekkür ederim yorumun için de ☆

      Sil
  6. Hoşgeldiniz blog dünyasına,sıkı bir Harry Potter hayranı olarak serinin diğer kitaplarınında yorumlamanı çok isterim😊Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşbuldumm, yorumlarım tabii ki ☆☆

      Sil
  7. Çok güzel bir tanıtım olmuş teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. Selamlar sizi takipteyim sizde beni takip ederseniz çok sevinirim :) bu arada blogumda bende felsefe taşı filminin yorumumu paylaşmıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cevap verdiğimi sanıyordum, vermemişim üzgünüm. Ben de takibe almıştımm :)

      Sil
  9. Filmlerin hepsini sürekli canım sıkıldıkça seyrediyorum ama hala kafamda soru işaretleri oluyor... Kitapları okumayı çok istiyorum ama alamadım bir türlü ikinci el alayım dedim ikinci el kitabın bile fiyatı çok uçuk...
    Yazı için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kitapların fiyatları konusunda katılıyorum... Sadece bu seri değil birçok kitap son zamanlarda çok pahalı :/ ben de okuduğunuz için teşekkür ederiimm :)

      Sil
  10. Harry Poter'ın büyülü dünyası büyük küçük herkesi etkilemişti. Kitabını okumadım ama filmini izledim hem de itiraf edeyim ne zaman keyifsiz olsam, hani şöyle sihirli bir değneğim olsa her şeyi değiştirsem dediğin anlarda, yine izlemek isterim bu seriyi. Çok güzel anlatmışsın. Teşekkürler paylaşımın için. :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy ben de öyle anlar yaşıyorum bazen :) rica ederiiim ☆

      Sil

Popular Posts