Nevermoor | Kitap Yorumu

By aysu - Haziran 11, 2019

Nevermoor - Morrigan Crow'un Büyük Sınavı


Kitap Sayfası: 372 (Ciltsiz)

Yayınevi: Domingo

Yazar: Jessica Townsend

Özgün Adı: Nevermoor




Kitabın Arka Kapak Yazısı: 

 Morrigan Crow lanetli. Bir çocuğun doğabileceği en şanssız günde, Zifiri Gece’de doğdu. Berbat giden havalardan kalp krizlerine, çevresinde yaşanan tüm talihsiz olayların sebebi olarak görülüyor. Daha da beteri, o gece doğmuş tüm çocuklar gibi on birinci doğum gününde ölecek... ya da ölecekti. Gece yarısına saniyeler kala, Jüpiter North adında tuhaf bir adam ortaya çıkıp kara dumandan tazıları atlatarak onu saklı şehir Nevermoor’a götürmeseydi.

 Konuşan dev kediler, cüce vampirler, Morrigan’ın hayatında görmediği kadar dostluk.… Nevermoor sihirli bir yer. Ama burada kalabilmesi için Wunderous Cemiyeti’ne kabul edilmesi şart. Bu da ejderha binmek ya da köpeklerle konuşmak gibi olağanüstü yeteneklere sahip yüzlerce çocuk arasından sıyrılıp dört zorlu imtihanı geçmesi demek. Tek bir sorun var:
Morrigan özel bir yeteneği olmadığından neredeyse emin!


Benim Görüşüm:

 Kitap yeni çıkan bir kitaptı. Ben de yeni okumadım aslında baya oldu yani ilk çıktığında okumuştum. Kitap biraz çocuk kitabı gibi ve Harry Potter ile benzerlikler taşıyor fakat aslında -bence- çok farklı. Çoğu kişi Harry Potter'a benzetmiş. Okurken ben de Harry Potter ile karşılaştırdım hep ama bu biraz daha çocuksu kalıyor. Buna rağmen ben Harry Potter'ın ilk kitabında olduğu gibi bunun da böyle olmasını normal buluyorum seri ilerledikçe bu karakterimiz de büyüyecektir bu sayede çocuk kitabı olmaktan çıkacaktır diye umuyorum. Bir sürü ödül almış bu aradaa ;)

 Kitabın konusunu -yukarıdan da okumuş olabilirsiniz- biraz açıklayayım. Morrigan hikayenin ana kahramanı. Morrigan lanetli bir çocuk. Ve bu lanet onun 11 yaşında ölmesine sebep olacak bir lanet. Lanet doğduğu günden kaynaklanıyor (Zifiri Gece). Fakat Morrigan ölmüyor, Jüpiter North onu kurtarıyor ve daha önce var olduğunu bile bilmediği bir yere gidiyorlar. Yani Bağımsız Eyalet'te bulunan Nevermoor'a.

 Güzel bir havası var bulundukları yerin yani değişik yaratıklar falan var örneğin dev bir kedi! Çok havalı bence :D Kendine ait bir dünyası var ve bu dünyadaki çocukların farklı güçleri olması çok iyi. Bu büyü yapmak değil, özel güç! Yani Harry Potter ile tek benzerlikleri sihirli bir şeyler olması ;)

 Hawthorne çok iyi, kafa dengi bir arkadaştı :) Onunla biraz eğlence katıldı kitaba bence.

Vee...  Jüpiter North! Aşırı sevdim enerjisi, iyimserliği... baya iyi bir karakterdi ☆

 Tek sevmediğim yanı sonuydu fazla kısa kesilmişti bence.

-SPOİLER İÇEREN ALAN!!!-

 Baya iyiydi benceee! Aklımdan geçen şeyler gerçek oldu yani biraz tahmin edilebilir bir yanı da vardı ama bilmiyorum :D. Mr. (Bay) Jones'un kötü birisi çıkabileceğini tahmin etmiştim :') (ne kadar başarılıyım yaa :D)

 Ben Morrigan'ın babaannesinin arkasından üzülecek kadar önemsediğini düşünmemiştim ya da babasının onu hemen unutacak kadar önemsemediğini. Yani bunlar beni üzdü.

 Sonunu detaylandırmak istiyorum. Mr. Jones'un (Ezra Squall / Wundersmith) Morrigan'ı kolayca bıraktığını düşünüyorum. Karşılaşmaları tam karşılaşma olarak düşünülmezdi. Harry Potter ile karşılaştırdığımda sonu biraz yetersiz kaldı bence :/

Puanım: 4.5/5


Not: Nevermoor'un 2. kitabı da var fakat daha Türkçe'ye çevrilmemiş. 2020'de Türkçe'ye çevrilecek ☆


- Yaza girdik sonunda! Yazın büyük bir ihtimalle daha çok vaktim olacak, bu sayede ben de görüşlerimi sizinle paylaşabileceğim fakat bazen gerçekten yazmak istemiyorum ve istemediğim sürece istediğim zamanlardaki kadar güzel , içten, daha doğru yazamayacağımı bildiğinden yazmıyorum. Ama yazın yazabilirim muhtemelen. Sizi seviyorum ☆♡

- Siz de bu kitabı okuduysanız yorum kısmından görüşlerinizi benimle paylaşabilirsiniz. ☆


"Yaşanmış bazı olaylar ve anılar vardır... Gidecek başka bir yerleri olmadığı için zamanla insanlara ve nesnelere tutunurlar. Bu anılardan bazıları zamanla solar, parçalanıp dağılır ya da ölür gider. Ancak bazı şeyler asla ölmez. Özellikle de istisnai derecede iyi ve istisnai derecede kötü anılar sonsuza dek yaşar."




  • Share:

You Might Also Like

2 yorum

Popular Posts